Tuesday, August 9, 2011

..hujan rintik di kelopak sana"

..Hari ini minggu ke dua puasa. Aku berada di Setiawangsa, dalam suasana kekacauan di kepala, panas tengah hari itu membuatkan aku sedikit pening. Dalam mengejar masa yg kian menghimpit,mengejar produksi aku yg begitu payah meninggi. Sehingga kadang kadang membuatkan aku penat sendirian, kdg2 dada ku bergOncang kuat,darah ku mengalir laju, tatkala itu juga kepala ku mudah membuka ruang dimensi khayalan. Hari ini, dlm kepenatan itu aku menghayati lukisan langit nan mendung.Cantik.Indah. Khayalan ini membuatkan aku hilang sejenak dari rasa kepayahan kerja, kepenatan menghambat masa, kerisauan dlm konteks hidup semuanya lenyap. Tetiba, air langit mencurah. Dan rintik rintik hujan menghiasai kelopak mawar. Membuatkan aku senyum sendirian

No comments:

Post a Comment